Bakalie – przekąski pełne zdrowia

Każdą osobę niekiedy atakuje nagły głód, który nakłania nas do sięgania po przekąski. W marketach pełno jest czekolad, batonów oraz chrupek, które wielu z nas wykorzystuje w takich sytuacjach. Lecz nie będzie to dobry pomysł, gdyż przez takie zachowania cierpi nasze zdrowie oraz figura. W takiej chwili warto sięgnąć po bakalie, które znajdziemy w każdym sklepie i przygotowane są do natychmiastowego zjedzenia.

Przewagę suszonych owoców a także orzechów nad produktami wysoko przetworzonymi zauważymy od razu. Przede wszystkim nie posiadają one soli oraz rafinowanego cukru, które przecież są przez nas zjadane w nadmiarze. Lecz głównie bakalie są idealnym źródłem dużego szeregu witamin a także makro elementów. Przodują tutaj orzechy, one obfite są w proteiny i drogocenne tłuszcze, a konkretne gatunki mogą być alternatywą dla suplementów z aptek. Tak jest na pewno w przypadku orzechów włoskich, już 1 orzech dziennie gwarantuje nam {kompletną|pełną dozę kwasów Omega-3. Z kolei brazylijski  obfituje w selen, składnik, w który polskie ziemie są raczej ubogie. Także migdały warto wdrożyć do własnej diety, mają one całkiem dużo wapnia oraz kwasu foliowego. Nie zapominajmy, aby kupując orzechy nie brać takich prażonych oraz solonych – obniża to ich ogólną wartość. Z kolei suszone owoce są idealne wówczas, kiedy napada nas chęć na coś słodkiego. Wówczas idealnie sprawdzą się morele. Z kolei suszone daktyle będą alternatywą dla cukru przy wypieku ciast. Wystarczy namoczyć je w gorącej wodzie i zblendować. Orzechy mają dość dużo kalorii, dlatego jeśli się odchudzamy, warto nie zjadać jednej paczki na raz, może mieć ona aż do 600 kalorii. Nabywając owoce suszone trzeba zwrócić uwagę na fakt, czy nie zawierają one siarczanów.

Jeśli masz przed sobą długi dzień poza domem i jesteś pewien, że w tym czasie dopadnie cię pokusa na podjadanie między posiłkami, powinieneś zabrać do torby bakalie. Możemy wziąć orzechy albo owoce suszone, lub zwyczajnie mieszankę studencką. Dzięki temu nie tylko obronimy się przed głodem ale ochotą na sięgnięcie po szkodliwe jedzenie. Dostarczymy także własnemu organizmowi cennych witamin.