Jak szybko wrócić do swojej figury po ciąży

Ciąża przeważnie wiąże się z przybraniem paru nadprogramowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość kobiet pragnęłoby tego uniknąć. Czy są sposoby, aby skutecznie wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj niektóre z nich.

O odpowiednią figurę dobrze zatroszczyć się już w trakcie ciąży. Bez wątpienia nie jest to najlepszy czas, żeby męczyć się drakońską dietą. Ciało ciężarnej wymaga trochę więcej pożywienia niż zazwyczaj. Ograniczenie sztucznego pożywienia oraz słodkich przekąsek może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Dobrym rozwiązaniem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, żeby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To lekarz może zdecydować, czy nie istnieją przeciwwskazania do aktywności.

Największym wsparciem kobiety w walce o upragnioną wagę są codzienne przechadzki z dzieckiem. Przyniosą one pożytek zarówno matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast przechadzać się wolnym krokiem, zdecyduj się na szybszy marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży będą kurczyć się w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Gdy upłynie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych niepokojących objawów, można zdecydować się na różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy kochają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to doskonała okazja, by wyjść z domu. Nie martw się, jeżeli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie dobrze możesz spędzać aktywnie czas we własnym domu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pozwalają szybko odzyskać upragnioną sylwetkę. Co więcej, nie zajmują sporo czasu, którego zwykle brakuje kobietom po porodzie.